АКТУАЛЬНО

«Будьмо вдячні Богові за дар цього чудотворного місця»: у Кохавині молитовно відзначили 30-річчя служіння редемптористів

Понеділок, 30 травня 2022, 16:42
У неділю, 29 травня, в межах прощі на честь Пресвятої Діви Марії в монастирі Святого Герарда в Кохавині відбулося молитовне святкування 30-річчя служіння редемптористів. З нагоди традиційного паломництва, яке щороку велелюдно звершують паломники до цього відпустового центру УГКЦ, Апостольська пенітенціарія надала повний відпуст кохавинській святині. Надано його на прохання Отця і Глави УГКЦ.

Архиєрейську Божественну Літургію очолив архиєпископ і митрополит Львівський владика Ігор Возьняк. Йому співслужили: екзарх Донецький владика Степан Меньок, екзарх Одеський, адміністратор Кримського екзархату, голова Патріаршої комісії у справах монашества владика Михайло Бубній, єпарх Стрийський владика Тарас Сеньків, єпископ-помічник Львівської Архиєпархії владика Володимир Груца, єпископ-помічник Сокальсько-Жовківської єпархії владика Петро Лоза та духовенство Львівської архиєпархії та Стрийської єпархії.

Під час урочистої Літургії з проповіддю до присутніх звернувся владика Володимир.

«В цей травнево-пасхальний час паломники вкотре скерували свої стежки до відпустової Кохавини. Тут природа випромінює зелень, що є кольором і знаком надії. Біля джерела ще частково цвітуть каштани. Їхні квіти є в ролі свічок на травневому святі весілля природи. На лоні живої природи чуємо Слово Життя», – зазначив владика Володимир.

Коментуючи уривок Євангелія про сліпонародженого, проповідник, найперше, звернув увагу на слова, які відкидають думки про причину його незрячості. В уривку сказано, що ні сам чоловік не згрішив, ні батьки його, а таким він народився, бо Бог має бути прославлений через нього.

«Люди б спішили робити висновки, шукати Божу кару. Питання "Хто винен?", пошук жертви може об’єднати людей. Ісус змінює напрямок діалогу. Знайти винних ще не вирішує проблеми. А в даному випадку не було винних. Зустріч з Ісусом змінює життя сліпця. Цей жебрак, можливо, чув про Ісуса, але ніколи не бачив Його обличчя, сяючого любов’ю до людей», – сказав архиєрей.

Відтак він пояснив, що в описі цього чуда є певна символіка і процес: «Ісус міг оздоровити сліпого лише одним словом чи поглядом, навіть на віддалі. Але Він докладає зусиль: робить суміш з слини та землі, намащує очі хворому, відсилає до купелі. Це не бюрократичні процедури, а наука, що добрі справи вимагають зусиль. Будь-який вид праці в суботу був заборонений. Тим самим Ісус показує свою владу і над суботою, особливо тоді, коли треба послужити людині. Слина вважалася в давнину засобом зцілення і оздоровлення. Земля чи болото означає матеріальність та смертність людини, яка повертається в землю, з якої взята. А купіль Силоам означає "посланий". А це один з титулів Ісуса Христа. Христос звільнює людину від смертності».

Деякі люди, каже владика Володимир, нажаль, залишаються сліпими, незважаючи на відкриті очі. І це інша, протилежна, сторона розповіді. Побожні захисники релігії, фарисеї, судді – якраз вони залишаються сліпими. В них нічого не змінюється, вони закриті в собі, і найгірше, що вони цього не зауважують.

Проповідник наголосив, що в цій історії ще є хтось третій, тобто ми, які чуємо це Євангеліє сьогодні.

Він заохочує задуматися: «В якій ролі бачимо себе? В ролі сліпого жебрака, який через зустріч з Ісусом змінює своє життя? А може ми лишаємося сліпими, дивимося, але не бачимо? Так може бути, що ми, християни, думаючи, що знаємо багато про Бога, не відчуваємо Його присутності. Така небезпека існує в кожному з нас».

«Ми можемо називатися християнами, мати свідоцтво про хрещення, але десь в глибині серця бути віддаленими від Бога і Його благовісті. Отже є небезпека: Вважатися зрячими, але бути сліпими. Буття справжнім християнином починається від щирого бажання: Господи, відкрий очі мого серця! Чи я дійсно цього бажаю, незважаючи на власну недосконалість? Комусь може не подобатися, якщо ми змінюємо спосіб життя, стаємо кращими, аналізуємо, навертаємося, розширюємо світогляд. Сліпий до зустрічі з Ісусом ніколи не бачив, хто і що є довкола нього. Але були такі, що його ще за це переслідували, не раділи», – застерігає проповідник.

«Будьмо вдячні Богові за дар відпустового місця у чудотворній Кохавині. Вже століттями Богородиця бере під свій материнський покров тих, хто до неї сюди в довірі прибігає. Дякуємо Богові за 30-річне служіння редемптористів на цьому місці, за перлиний ювілей. Цей монастир є водночас домом новіціяту. Десятки редемптористів під опікою Богородиці саме в Кохавині робили перші кроки в монашому житті. Скільки людей отримали тут зцілення душі і тіла, відкривали очі на істотні речі, зміцнювалися у вірі! Після віднови великих відпустів у Кохавині вже вдесяте звершуємо цей відпуст. Це трояндовий ювілей», – зазначив єпископ-помічник Львівської архиєпархії.

«Одна сліпа дівчинка втішала себе тим, що перше обличчя, яке вона побачить у вічності, буде обличчя Спасителя. Нехай пасхальне прозріння дотикає нас і супроводжує на дорозі віри!» – додав на завершення проповіді владика Володимир.

Під час спільної молитви митрополит Львівський владика Ігор Возьняк привітав єпарха Стрийського владику Тараса Сеньківа з 40-літнім ювілеєм священства.

«Владика Тарас був свячений за радянського союзу. Не боявся! Хай його Господь благословить», – сказав митрополит Ігор.

До вірних, що прибули на прощу, звернувся також екзарх Донецький владика Степан Меньок.

Владика поділився досвідом пережиття трьох місяців війни на східних теренах України і попросив усіх про молитовну підтримку: молитися щоденно три «Богородице Діво» за три наших екзархати, які перебувають у найбільшій небезпеці через російську воєнну агресію, – Донецький, Харківський та Одеський.

Після Архиєрейської Літургії в присутності митрополита Ігоря, владик, священників, редемптористів та мирян було урочисто зачитано Декрет Апостольської пенітенціарії про надання кохавинській святині повного відпусту під звичайними умовами: сповіді, причастя і молитви в наміренні Святішого Отця.

«Вірні, які правдиво покаялися і котрих спонукає любов, можуть отримати цей відпуст у останню неділю травня, а також спрямувати його на полегшу душам, які перебувають у чистилищі, якщо відвідають святиню Пресвятої Діви Марії Кохавинської у вигляді прощі й візьмуть там участь в урочистостях, або принаймні, привселюдно виявивши почитання перед чудотворним образом Пресвятої Богородиці, віддадуться побожним роздумам і завершать їх Господньою молитвою, Символом віри й взиванням до Пресвятої Діви Марії», – мовиться у Декреті про повний відпуст.

Протоігумен о. Андрій Рак від імені Згромадження редемптористів подякував Львівському митрополиту, всім владикам та присутнім за участь у цьогорічному відпусті в особливий момент його урочистого отримання.

Відтак урочиста процесія вирушила до місця об’явлення Богородиці, що знаходиться біля каплиці та джерела. Там усі присутні звершили Молебень до Пресвятої Богородиці, прославленої у кохавинській іконі.

Насамкінець відбулося водосвяття та окроплення вірних свяченою водою.

Пригадаємо, що, традиційно, в останню неділю травня у кохавинській святині відбувається відпуст. Цього року цей день став особливим для Згромадження редемптористів та прочан святині через отримання Декрету про надання святині повного відпусту.

Департамент інформації УГКЦ

ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next