Владика Кен Новаківський підписав звернення канадського єпископату щодо використання медичного канабісу
Середа, 13 лютого 2019, 12:23 30 листопада минулого року канадські католицькі єпископи провінцій Британська Колумбія та Юкон, серед яких і владика Кен Новаківський, єпарх Нью-Вестмінстерський Української Греко-Католицької Церкви, написали звернення до вірних своїх єпархій щодо використання лікувального канабісу, у зв’язку із його легалізацією в Канаді.-
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Глава УГКЦ у 158-й день війни: «Нехай Господь прийме з уст нашої Церкви псалми та моління за всіх тих, які особливо просять нашої молитви»
- Глава УГКЦ у 157-й день війни: «В ім’я Боже ми засуджуємо звірства в Оленівці і світ повинен це засудити як особливий вияв дикості й жорстокості»
- Глава УГКЦ у 155-й день війни: «Помолімося, щоб не втратити скарбу віри князя Володимира»
У тексті звернення читаємо: «З оздоровчим використанням канабісу, яке нещодавно було легалізованим в Канаді, католики, очевидно, задають собі кілька запитань: чи є використання канабісу морально допустимим? Як я повинен відповісти на наявність легальної марихуани?» — розпочали своє звернення канадські єпископи.
Не все легальне — морально прийнятне
Насамперед, католицькі єпископи відзначають, що католики керуються вченням Ісуса Христа, Святим Письмом та Учительським урядом Церкви для розгляду моральних питань. Сам факт, що певна діяльність визнається урядом легальною, не означає автоматично, що вона є морально прийнятною. Також корисно пояснити, що існують різні причини використання канабісу, про що мова піде далі. Деякі з цих застосувань, з огляду на їхню мету, є прийнятними, інші — ні.
Терапевтичне використання канабісу
Відтак автори документа не відкидають справді терапевтичного використання лікувального канабісу, здійсненого за лікарським рецептом. «Різні лікарські сполуки в канабісі можуть мати законне терапевтичне застосування. Наприклад, вони можуть використовуватися як альтернатива іншим лікарським засобам для боротьби з болем або нудотою. У разі правильного видавання з лікувальною метою використання канабісу є прийнятним. Адже це не відрізняється від використання будь-якого іншого лікарського засобу, який сприяє зміцненню здоров’я та благополуччя. Якщо особа вважає, що використання канабісу може бути корисним для збереження її здоров’я, то ця особа повинна проконсультуватися з лікарем».
Проте вони також звертають увагу на спосіб або метод такого роду лікування. «По змозі, слід шукати способи для уникнення куріння канабісу, оскільки куріння в будь-якій формі є серйозною небезпекою для здоров’я. Лікарські сполуки, з яких складається канабіс, можуть бути відокремлені від рослини канабісу і спожиті у вигляді таблеток / капсул, взяті в якості масла або додані до їжі. Якщо канабіс призначений лікарем для терапевтичного використання, потрібно пам’ятати, що існують кращі альтернативи курінню».
Нетерапевтичне рекреаційне використання марихуани
Продовжуючи виклад католицького морального розуміння, єпископи пригадують про небезпеку, що прихована в нетерапевтичному використанні марихуани. «Як і багато інших препаратів, марихуана також має інтоксикаційний ефект, що призводить до того, що користувачі відчувають збудження, часто супроводжуване запамороченням і порушенням критичного мислення.
У католицькій традиції заборонено використовувати рекреаційне використання речовини лише для інтоксикації особи, а не з лікувальною метою. Навмисне сп’яніння, чи то за допомогою алкоголю, чи марихуани, неправильне з кількох причин.
Аргументи щодо наркотичного використання марихуани
По-перше, люди роблять певні речі в п’яному або збудженому стані, що вони не хотіли б робити; втрата розумного судження і природне гальмування можуть призвести до серйозної шкоди і біди, навіть до аморальних виборів. Коли немає справжньої медичної потреби в застосуванні препарату і він використовується лише для того, щоб викликати сп’яніння, це грішна поведінка.
По-друге, з використанням канабісу також пов’язані потенційні наслідки для здоров’я: деякі дослідження показують, що використання канабісу молодими людьми віком до 25 років може призвести до порушень психічного здоров’я в тих, хто є вразливим.
Інша стурбованість щодо марихуани полягає в тому, що вона штучно змінює свідомість, що може бути способом уникнення викликів, з якими ми зіштовхуємося в нашому житті. У такій ситуації марихуана використовується як засіб тимчасового зниження інтенсивного психологічного болю. Якщо це так, людина повинна шукати професійну медичну та терапевтичну підтримку, а не використовувати різні речовини як форму самолікування для боротьби з болем. Такий психологічний біль повинен бути полегшений легітимними засобами.
По-четверте, деякі люди стають залежними від канабісу. Коли це стається, припинення його використання може бути важким. У такій ситуації людина може бути не в змозі взяти на себе повну відповідальність за це вживання наркотиків саме через пристрасть. Однак, за підтримки, вони можуть звернутися за допомогою із подолання наркоманії. Друзі, сім’я, сімейні лікарі та духовенство можуть надавати підтримку в пошуку консультанта, терапевта або медичного працівника.
Якщо ви або хтось з ваших близьких використовує або розглядає можливість використання медичного канабісу, потрібно подумати про кілька речей.
Для початку, ви можете запитати: чи це медикаментозне і терапевтичне застосування препарату? Знову проконсультуйтеся зі своїм лікарем і вивчіть, яке саме лікування для вас найбільш прийняте. Якщо є медичні причини, то застосовуйте ліки відповідально, під наглядом лікаря.
Церква проти поневолення людини наркотиками
Якщо, з іншого боку, використання марихуани є суто рекреаційним, а не з терапевтичних причин, то таке вживання суперечить католицькому моральному вченню. Як пояснює Катехизм Католицької Церкви: «Використання наркотиків завдає дуже серйозної шкоди здоров’ю і життю людини. Їх використання, крім суто терапевтичних підстав, морально неправильне» (п. 2291). Ті, хто свідомо займаються такою поведінкою, повинні обговорити це зі священиком у Сповіді.
Якщо хтось, кого ви любите, зловживає наркотиками — марихуаною, алкоголем або іншими речовинами — тоді цю людину слід підтримати та направити до спеціалізованих закладів, спеціалістів, медичних працівників і психологів задля отримання допомоги.
На завершення, наша молитва полягає в тому, що Бог, який виявив милосердну любов в особі Ісуса Христа, може допомогти кожному з нас у нашому зціленні.
Звернення було видано на свято св. Андрія, 30 листопада 2018 року. Його підписали: вл. Майкл Міллер, архиєпископ Ванкувера, вл. Гаррі Гордон, єпископ Вікторії, вл. Грег Бітмен, єпископ Нельсона, вл. Стефен Дженсен, єпископ Принца Джорджа, вл. Джозеф Фуонг Нгуєн, єпископ Камлупса, вл. Гектор Віла, єпископ Уайтхорса, та вл. Кен Новаківський, єпарх Нью-Вестмінстерський Української Греко-Католицької Церкви.
За матеріалами Нью-Вестмінстерської єпархії
Прес-служба Секретаріату Синоду Єпископів УГКЦ
«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня
«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...
- Глава УГКЦ у 158-й день війни: «Нехай Господь прийме з уст нашої Церкви псалми та моління за всіх тих, які особливо просять нашої молитви»
- «Сила, яка походить із вірності Христові, є стержнем, який ніхто не може зламати», – Блаженніший Святослав
- Глава УГКЦ у 157-й день війни: «В ім’я Боже ми засуджуємо звірства в Оленівці і світ повинен це засудити як особливий вияв дикості й жорстокості»
- «Боже, почуй наш плач і поспіши нам на допомогу і порятунок!», – Глава УГКЦ у 156-й день війни
- «Бог йому дав серце і душу українського народу»: відбулася щорічна проща до Прилбичів з нагоди уродин митрополита Андрея Шептицького
- Глава УГКЦ: «Я горджуся українськими патріотами, які без найменшої краплі ненависті готові захищати своє»
- Блаженніший Святослав закликав українську молодь скласти присягу на вірність Христові
- Глава УГКЦ у 155-й день війни: «Помолімося, щоб не втратити скарбу віри князя Володимира»
- Блаженніший Святослав у День державності України: «Наша Держава – це для нас питання життя або смерті»
- Глава УГКЦ у 154-й день війни: «Нехай Господь Бог прийме у свої вічні обійми журналістів, які віддали за правду своє життя в Україні»
- Глава УГКЦ у 153-й день війни: «Принесімо наш біль перед Боже обличчя і будьмо певні, що Він нас вислухає»
- Глава УГКЦ у 152-й день війни: «Помолімся молитву заступництва за наших воїнів»
- «Віруюча людина не може бути байдужою, коли бачить страждання іншої людини», – владика Богдан Дзюрах
- «Серед нашого страждання творімо простір для прояву Божої всемогутності», – Глава УГКЦ у 6-ту неділю після П’ятдесятниці
- Глава УГКЦ у 151-й день війни: «Російське віроломство ми перемагаємо силою любові до нашої Батьківщини»