АКТУАЛЬНО

У США люди з вадами слуху навчаються в університетах, в Україні вони ізольовані – експерт в УКУ

Субота, 28 травня 2011, 15:44
На жаль, глухі люди поки не стали частиною українського суспільства. Вони ізольовані – не можуть отримати повноцінний доступ до освіти, в той час як у США глухі люди живуть повноцінним життям, американська культура глухих – унікальна та глибока, а мова жестів – є повноцінною мовою.
На жаль, глухі люди поки не стали частиною українського суспільства. Вони ізольовані – не можуть отримати повноцінний доступ до освіти, в той час як у США глухі люди живуть повноцінним життям, американська культура глухих – унікальна та глибока, а мова жестів – є повноцінною мовою. Таку думку висловив професор з США Ліслі Кауфман, який втратив слух ще в ранньому дитинстві. 26 травня в Українському католицькому університеті він прочитав відкриту лекцію «Американська глуха спільнота і культура глухих». За словами Лілсі Кауфмана, у США існує ціла культура глухих: «Тут глухі можуть отримувати повноцінну освіту на рівні з усіма. Ці люди не відкинуті на узбіччя суспільства. В Америці діє два національні університети спеціально для глухих. Однак люди з вадами слуху без проблем навчаються у звичайних вишах. Тоді лекції дублюють сурдоперекладачі, а колеги за студентською лавкою стають репетиторами та допомагають з конспектами. Також, щоб глухі могли себе вільно почувати у вищих школах, тут створюють відповідні ресурсні центри. Для них усюди пристосовані телефони, пожежні сигналізації, будильники тощо». Після закінчення університетів, глухі люди можуть знайти будь-яку роботу. Ліслі Кауфман розповів про приклади успішних науковців, дослідників, акторів, істориків, вчителів, котрі мають вади слуху. «У національному театрі США глухі навіть ставлять спеціальні вистави для нечуючих. Також ці люди активно заангажовані у громадське життя – вони займаються спортом, грають на рівні з усіма». На думку Ліслі Кауфмана, українське суспільство має змінити ставлення до глухих людей: «Сьогодні викладачі та студенти в Україні можуть допомогти адаптуватися глухим людям, використовуючи в своїй роботі візуальні матеріали, ілюстрації, відео, графіку, заохочуючи студентів до активності, дискусії. Адже і у США був період, коли глухі чи ті, що погано чують, не мали таких можливостей. Тому саме суспільство має дозріти до розуміння проблем інших», – вважає професор. Цікаво, що у США у вищих навчальних закладах студентів заохочують вивчати жестову мову, у навчальному плані за неї отримують кредити і прирівнюють до другої іноземної. З цього приводу старший викладач Кафедри загальної соціальної педагогіки УКУ Ігор Кобель, котрий понад тридцять років займається проблемами глухих в Україні, розповів: «Ми би хотіли в недалекому майбутньому в Українському католицькому університеті набрати групу людей, котрі є глухими чи слабо чують. Треба, щоб такі студенти не просто здобували вищу освіту, а поверталися у громади глухих і там вирішували ті питання, які сьогодні люди, що чують, хочуть вирішити за них». Також віднедавна в УКУ діє Центр душпастирювання осіб з вадами слуху «Надія». 4-23 липня 2011 року в Університеті відбуватиметься навчальний модуль «Інтенсивні курси жестової мови і культури глухої людини». Варто зазначити, що в УКУ регулярно відбуваються курси для студентів з вивчення початкового курсу української жестової мови. Також цього літа студенти Університету працюватимуть у дитячому таборі з дітьми, котрі мають вади слуху.  

Прес-служба УКУ

Довідка:   Ліслі Кауфман втратив слух в ранньому дитинстві. Однак Захистив докторську дисертацію в Університеті Канзасу у 2005 році. Працює вчителем для глухих з 1992 року та професором в Університеті Мінот в Пн. Дакоті. Як учасник програми Фулбрайт 2011 викладає в Східноукраїнському державному університеті ім. Даля в Луганську. 
ОСТАННІ НОВИНИ
ПУБЛІКАЦІЇ

«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня

«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...

МЕДІА
Prev Next