Капелани Європейської ради ICCPPC узяли участь у загальній аудієнції Святішого Отця
Четвер, 08 вересня 2016, 10:43 7 вересня 2016 року капелани Європейської ради ICCPPC узяли участь у загальній аудієнції Святішого Отця на площі Святого Петра. Папа Франциск поклав в основу своєї катехизи євангельську розповідь про те, як святий Іван Предтеча, перебуваючи у в’язниці, послав учнів до Ісуса, аби запитати Його: «Чи ти той, хто має прийти, чи іншого маємо чекати?»-
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Глава держави провів зустріч з представниками Всеукраїнської ради Церков і підписав закон про військових капеланів
- В Івано-Франківську відбулася зустріч військових капеланів із ректоратом духовної семінарії
- Глава УГКЦ передасть Національному музею історії України у Другій світовій війні нагороду духівника Українських січових стрільців
"Як зауважив Святіший Отець, Предтеча з нетерпінням очікував Месію, а у своїх проповідях описував його як «суддю, Який, нарешті, встановить Боже царство й очистить Свій люд, нагородивши добрих і покаравши злих». «Сокира при корені, й кожне дерево, що не приносить доброго плоду, буде зрубане та вкинене у вогонь», – говорив він, а тепер, побачивши, що Ісус розпочав свою прилюдну місію «у зовсім відмінному стилі» і перебуваючи у «подвійній» темряві, тобто, «темряві в’язниці та темряві серця», хоче знати, чи Він – дійсно той Месія, що мав прийти.
«На перший погляд здається, що Ісус не дає відповідь на запитання Христителя. Ісус, у дійсності, сказав: “Ідіть і сповістіть Івана про те, що чуєте й бачите: Сліпі бачать і криві ходять; прокажені очищуються і глухі чують; мертві воскресають і вбогим проповідується Добра Новина. Щасливий, хто через мене не спотикнеться”. Такою була відповідь Ісуса. Намір Господа Ісуса стає зрозумілим: Христос відповідає, що Він є конкретним засобом Отчого милосердя, що виходить всім назустріч, несучи розраду та спасіння, таким чином, показуючи Божий суд. Сліпі, криві, прокажені, глухі, повертають свою гідність та перестають бути суспільно виключеними з огляду на хворобу, мертві повертаються до життя, в той час як убогим звіщається Добра Новина. Ця відповідь, – зазначив Наступник святого Петра, – стає підсумком діяльності Ісуса, Який в такий спосіб вчиняє видимим і відчутним діяння Самого ж Бога».
За словами Папи, Церква в цих словах отримує «дуже ясне» послання. Бог не послав Свого Сина знищити лихих, але звернутися до них із заохоченням до навернення.
Справедливість, яку Предтеча вчинив головною темою свого проповідування, «являється в Ісусі, насамперед, як милосердя». Його сумніви випереджують збентеження, яке буде викликане діями і словами Ісуса, Який саме тому й стверджує: «Щасливий, хто через мене не спотикнеться».
«Тому Ісус попереджає про особливу небезпеку: якщо перешкодою для того, щоб увірувати, є, насамперед, Його вчинки милосердя, це означає, що особа має фальшивий образ Месії. Натомість, блаженними є ті, хто перед обличчям жестів і слів Ісуса віддають славу Отцеві, що в небі», – сказав Святіший Отець, підкреслюючи, що ця Ісусова пересторога «завжди залишається актуальною».
Наступник святого Петра пояснив, що сьогодні людина створює собі такий образ Бога, «який стає на заваді тому, щоб насолоджуватися Його дійсною присутністю». Дехто творить «саморобну» віру, яка применшує Бога «до обмеженого простору власних прагнень і переконань». Інші применшують Бога до ролі «фальшивого ідола», використовуючи Його святе ім’я для того, щоб «виправдовувати свої власні інтереси, чи, навіть, ненависть і насильство». Для декого Бог є лише «психологічною схованкою», до якої вдаються у важкі хвилини, що є свідченням «віри, зосередженої на собі, непроникної для милосердної Ісусової любові». Ще інші вважають Христа лише «одним з багатьох добрих викладачів моральних повчань». Є й такі, що «приглушують віру в чисто внутрішніх стосунках з Ісусом, гасячи її місійний порив, здатний перемінити світ та історію».
«Ми, християни, – підсумував Папа, – віримо в Ісусового Бога, а Його прагненням є, щоб ми зростали в живому досвіді Його таїнства любові. Отож, намагаймося не ставити жодних перешкод милосердному Отчому діянню, але молімося про дар великої віри, щоб також і ми ставали знаками та засобами милосердя».
«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня
«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...
- Глава УГКЦ у 158-й день війни: «Нехай Господь прийме з уст нашої Церкви псалми та моління за всіх тих, які особливо просять нашої молитви»
- «Сила, яка походить із вірності Христові, є стержнем, який ніхто не може зламати», – Блаженніший Святослав
- Глава УГКЦ у 157-й день війни: «В ім’я Боже ми засуджуємо звірства в Оленівці і світ повинен це засудити як особливий вияв дикості й жорстокості»
- «Боже, почуй наш плач і поспіши нам на допомогу і порятунок!», – Глава УГКЦ у 156-й день війни
- «Бог йому дав серце і душу українського народу»: відбулася щорічна проща до Прилбичів з нагоди уродин митрополита Андрея Шептицького
- Глава УГКЦ: «Я горджуся українськими патріотами, які без найменшої краплі ненависті готові захищати своє»
- Блаженніший Святослав закликав українську молодь скласти присягу на вірність Христові
- Глава УГКЦ у 155-й день війни: «Помолімося, щоб не втратити скарбу віри князя Володимира»
- Блаженніший Святослав у День державності України: «Наша Держава – це для нас питання життя або смерті»
- Глава УГКЦ у 154-й день війни: «Нехай Господь Бог прийме у свої вічні обійми журналістів, які віддали за правду своє життя в Україні»
- Глава УГКЦ у 153-й день війни: «Принесімо наш біль перед Боже обличчя і будьмо певні, що Він нас вислухає»
- Глава УГКЦ у 152-й день війни: «Помолімся молитву заступництва за наших воїнів»
- «Віруюча людина не може бути байдужою, коли бачить страждання іншої людини», – владика Богдан Дзюрах
- «Серед нашого страждання творімо простір для прояву Божої всемогутності», – Глава УГКЦ у 6-ту неділю після П’ятдесятниці
- Глава УГКЦ у 151-й день війни: «Російське віроломство ми перемагаємо силою любові до нашої Батьківщини»