Сестра Христофора Буштин: «Запрошуємо першокласників до нової католицької школи Києва»
Вівторок, 11 червня 2019, 10:51 Голова Комісії у справах освіти та виховання Української Греко-Католицької Церкви сестра Христофора Буштин Чину сестер служебниць Непорочної Діви Марії розповіла про створення католицької школи в Києві і запросила зголошуватися першокласників на перший навчальний рік.-
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- «В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»
- «Україна стала донором нових сенсів для світу», – митрополит Борис Ґудзяк
- «Храм Святих Сергія і Вакха у Римі – найдавніша пам’ятка Київської Церкви поза Україною», – отець Іван Дацько
Сестро Христофоро, це вже не перша ваша спроба організувати католицьку школу в Києві…
Так, це вже буде моя третя спроба за п’ять років, які я є в Києві. Знаю, що переді мною теж було кілька спроб. Але ми не можемо відмовитися від реалізації цієї ідеї, тому що приходять батьки і кажуть, що хотіли б, аби їхні діти навчалися в католицькій школі.
Для нас це є достатня причина втілити цю ідею в життя.
На жаль, ми до кінця не можемо зрозуміти, скільки є охочих навчатися тут, у Києві. Тому дуже просимо зголоситися.
На якій стадії перебуває створення такої школи?
Я б сказала, в робочій. Ми зараз у Комісії освіти і виховання УГКЦ маємо бурхливий період напрацювання документів про практичні кроки, які стосуються створення саме католицької школи.
На цьому етапі ми працюємо над початковою школою, але з розумінням, що нашою метою є повноцінна загальноосвітня школа.
Зрозуміло, що державний стандарт буде в її основі, але з християнським забарвленням.
Зараз працюємо над виданням книжки «Модель закладу католицької школи». Ми напрацьовуємо різні матеріали, які покликані допомагати всім в Україні, хто бажає створити таку школу у своєму місті, містечку чи селищі. Документи і література, які ми видаємо, покликані допомогти чітко розуміти, у чому відмінність між звичайною школою і католицькою.
І в чому відмінність?
Передовсім у тому, що люди, які там працюють, і батьки, котрі туди посилають своїх дітей, повинні розуміти, що основа культури школи – християнські цінності.
Тобто діти вивчають усі ті самі предмети, що і в звичайній школі, плюс обов’язково предмет релігії. Це не християнська етика, а саме релігія.
Головна з переваг будь-якої католицької школи, яких я знаю, – це якісна освіта, що базується на якісному вихованні. Тому часто в католицькі школи посилають навчатися своїх дітей і некатолики, просто тому, що це якісна освіта.
Прототип якої країни, де є католицька школа ви берете за основу?
Ми вивчали моделі Австрії, Німеччини, Польщі, Словаччини, Угорщини. Тепер ми починаємо цікавитися американською моделлю. З ірландськими школами в нас добре налагоджений контакт і вони діляться з нами своїми напрацюваннями. Але ми не беремо якусь конкретну модель за основу. Тим більше в нас уже є свої напрацювання. У нас уже є школи, які не називалися досі католицькими, але діяли як католицькі школи. Це школа в Івано-Франківську, школа Святої Софії у Львові, це перша католицька школа Шептицьких у Львові, школа для хлопців у Бучачі, школа для дівчат у Зарваниці… І ми вже маємо можливість подивитися, як наші напрацювання діють на практиці і можемо в процесі вдосконалюватися.
Як я вже сказала, буде предмет релігії, постійна формації учителів, батьків, обов’язково присутній у школі духівник, надаватиметься психологічний та педагогічний супровід.
Тобто ви згідні з тим, що дітей обов’язково має супроводжувати психолог у школі?
Так, звісно.
Через відсутність психологічного супроводу, через відсутність бажання зрозуміти дітей, чому вони поводяться саме так, а не інакше, виникає дуже багато проблем у дітей, які навіть можуть зламати дитині життя. У звичайній школі часто, на жаль, усе вимірюється відпрацьованими годинами. І ми ще ніяк не подолаємо в Україні певні радянські шаблони, за якими сприймаємо дитину, наприклад, хто її батьки, ким вони працюють…
Маємо приклад католицької школи в Польщі. Вона є державною, але нею опікуються салезіани. Школа розташована в не дуже "благополучному" районі, тому там є різні діти. Але вони мають групу психологів і педагогів, які займаються критичними випадками. Ідеться про занедбаних дітей, з якими зовсім не займаються дома.
Який мінімум має бути дітей, щоб школа запрацювала?
Ми склали попередню модель, за якою має бути щонайменше 15 дітей у першому класі. І що більше дітей ми знайдемо, то кращим буде початок.
Звісно, це буде платна школа для батьків. Бо така освіта не буває безкоштовною. Плату можна здійснювати щомісячно. А також буде перший внесок.
Ми вже маємо приміщення. Воно розташоване на Подолі.
Перший рік ми плануємо працювати за домовленістю з державною школою, київською або львівською, що вона нас буде сертифікувати, тобто дитина матиме право будь-коли перейти в будь-яку іншу школу з посвідченням, що вона вчилася.
Вже маємо кілька кандидатур на вчителя. Для нас дуже важливо, щоб вчитель відповідав професійним якостям нової української школи не тільки на уроці, а й на перерві. Ми не хочемо вчителя, зараженого радянським підходом, який може принижувати гідність дитини, навіть якимось коментарями, на кшталт, чистьте вуха, аби ви мене добре чули. Такі маніпулятивні і образливі методи є неприпустимі, коли ми говоримо про розвиток особистості, про гідність, креативність. Бо яка креативність може бути, якщо тебе принижують?!
Передбачаємо також різноманітні гуртки.
Шукаємо і батьків, які б нам допомагали створювати цю школу, а не тільки споживали готовий продукт.
Ми вирішили починати з одного класу, бо це більш реалістично. Пам’ятаю, як починалася школа Святої Софії у Львові. Це були розбиті старі приміщення. На початку було лише п’ятеро дітей, а до кінця року набрався повний клас.
Тож головне, вважаю, почати.
Чи маєте якусь статистику, як діти себе знаходять після закінчення католицької школи?
На жаль, ми не проводили ще такого ґрунтовного дослідження в Україні. Але я знаю багатьох успішних людей, які закінчували саме католицькі школи. Цим людям легше себе знайти в житті, вони краще соціально адаптуються.
Розмовляла Оксана Климончук
«В Україні відбувається злочин проти людства», – Глава УГКЦ в ексклюзивному інтерв’ю для італійського видання «Il Foglio»27 липня
«Хтось каже, що в Україні має місце конфлікт, західні ЗМІ говорять про російсько-український конфлікт. Ні, в Україні немає жодного...
- Глава УГКЦ у 158-й день війни: «Нехай Господь прийме з уст нашої Церкви псалми та моління за всіх тих, які особливо просять нашої молитви»
- «Сила, яка походить із вірності Христові, є стержнем, який ніхто не може зламати», – Блаженніший Святослав
- Глава УГКЦ у 157-й день війни: «В ім’я Боже ми засуджуємо звірства в Оленівці і світ повинен це засудити як особливий вияв дикості й жорстокості»
- «Боже, почуй наш плач і поспіши нам на допомогу і порятунок!», – Глава УГКЦ у 156-й день війни
- «Бог йому дав серце і душу українського народу»: відбулася щорічна проща до Прилбичів з нагоди уродин митрополита Андрея Шептицького
- Глава УГКЦ: «Я горджуся українськими патріотами, які без найменшої краплі ненависті готові захищати своє»
- Блаженніший Святослав закликав українську молодь скласти присягу на вірність Христові
- Глава УГКЦ у 155-й день війни: «Помолімося, щоб не втратити скарбу віри князя Володимира»
- Блаженніший Святослав у День державності України: «Наша Держава – це для нас питання життя або смерті»
- Глава УГКЦ у 154-й день війни: «Нехай Господь Бог прийме у свої вічні обійми журналістів, які віддали за правду своє життя в Україні»
- Глава УГКЦ у 153-й день війни: «Принесімо наш біль перед Боже обличчя і будьмо певні, що Він нас вислухає»
- Глава УГКЦ у 152-й день війни: «Помолімся молитву заступництва за наших воїнів»
- «Віруюча людина не може бути байдужою, коли бачить страждання іншої людини», – владика Богдан Дзюрах
- «Серед нашого страждання творімо простір для прояву Божої всемогутності», – Глава УГКЦ у 6-ту неділю після П’ятдесятниці
- Глава УГКЦ у 151-й день війни: «Російське віроломство ми перемагаємо силою любові до нашої Батьківщини»